Kirándulás Erdélyben

2014. október 16-án a Felsőzsolcai Szent István Katolikus Általános Iskolából 11-en utaztunk Erdélybe Biczó Balázsné és Zomborné Varga Eszter tanár nénik kíséretében.

A buszon együtt utaztunk és hamar összebarátkoztunk a hernádkaki Mátyás Király Katolikus Általános Iskola tanulóival.
Kora délután érkeztünk kirándulásunk első állomásához: Nagyszalontán megtekintettük a "Csonka" tornyot, Arany János múzeumát. Meghatódva álltunk dolgozó szobája előtt, ahol a gyönyörű verseket írta. Láttuk azt a kávéfőzőt, amit Petőfiék a nászútjukról hoztak neki.
Ezután a határtól mindössze 8 km-re lévő Nagyvárad nevezetességeit néztük meg. Nagyváradot Ady Endre a "Körös parti Párizsnak" nevezte. Késő este érkeztünk Torockóra, ahol a szállásunkat elfoglaltuk. Előtte nagyon finom vacsorát kaptunk.

Másnap megmásztuk a Tordai - hasadékot. Gyönyörű kilátás tárult elénk. Jó volt túrázni itt. Izgalmas volt, amikor átmentünk a függőhídon. Sajnos délutánra elromlott az idő, esett, így behúzódtunk a sóbányába. Még soha nem láttunk ilyet. Több méter mélységben lementünk a föld alá. A hatalmas falak mind sóból voltak. El sem akartuk hinni, így titokban "megkóstoltuk" a sófalat. A termekben csónakázni lehetett és felültünk az óriáskerékre is. Nagyon elfáradtunk, de izgatottan vártuk a 3. napot.

Másnap meglátogattuk a torockói árvaházat. Meséltünk és szavaltunk a gyerekeknek és felnőtteknek Mátyás királyról. Vittünk nekik ajándékot is, könyveket, játékokat, cukorkát. Nagyon örültek a látogatásunknak. Innen Gyulafehérvárra mentünk, ahol a székesegyházban jelentős magyar uralkodókat temettek el: Hunyadi Jánost, Izabella királynét, Bocskai Istvánt.
Az utolsó este nagyon sokat beszélgettünk tanár nénikkel, s ez nagyon jó volt.
Elérkezett a negyedik nap is. Hazafelé megtekintettük a csucsai kastélyt, ahol Ady Endre feleségül vette Csinszkát, majd Erdély "fővárosába", Kolozsvárra mentünk. Itt Mátyás király szobrára és szülőházára elhelyeztük az otthonról hozott koszorúinkat, így tisztelegve a nagy magyar király előtt.
Köszönjük, hogy a "Határtalanul" elnevezésű pályázat keretében elmehettünk Erdélybe, s gyönyörű történelmét, tájait megismerhettük.

A kiránduláson készült fotókból ízelítőt a galériában láthatnak. A kirándulás beszámolójáról film is lészült, melyet az alábbi linkre kattintva meg lehet nézni.